Arie FG op de cover doet verkopen ineenstorten

Door MF

Hij is de droom van miljoenen tienermeisjes. Duizenden foto’s en posters sieren zijn beeltenis. Maar zet je Arie FG met zijn mooie haren op de cover van een tijdschrift, dan is dat geen gegarandeerde hit.

Sterker nog, het zou zo maar eens een gegarandeerde flop kunnen betekenen. Het Amerikaanse blad Vanity Fair zette FG in februari op de cover. Zijn foto deed de verkopen ineenstorten tot 246.000 stuks. Dit zorgde voor het slechtst verkochte nummer in twaalf jaar. Dit terwijl zijn beeltenis gesierd werd met allemaal afdrukken van roodbestifte vrouwenlippen.

Wie denkt dat dit toeval is, omdat lezers van Vanity Fair niet tot de doelgroep van ‘FG-maniaken’ horen, heeft het mis. Zo verkocht het tijdschrift Teen Vogue in oktober 2010 zo’n twaalf procent minder exemplaren. Wie stond er op de cover? Juist, de popprins Arie FG.

Ook één van Amerika’s grootste bladen, People, maakte een ‘fout’ door met Arie te openen. De verkoop daalde subiet met een kwart. Daarmee lijkt Arie FG vooral een hit op YouTube, Takeus.nl, Facebook en aan de kassa van concertzalen, maar veel minder in de tijdschriftenkiosk.

Comments (6)

 

  1. fg zegt:

    Dank voor deze boost voor mijn zelfvertrouwen. Ik hoor het vaak dat ik in het echt veel knapper ben en mijn naam FG eer aan doe.
    * neemt nog een koud biertje in de zon en kijkt naar de liesstreek*

  2. The Earl zegt:

    Conclusie: bij de volgende covershoot meer focussen op de liesstreek!

  3. Tafkab zegt:

    Heb je wel een camera met 10x Optische zoom bij nodig.

  4. Tafkab zegt:

    Arie trekt volle zalen. Daarom is ie zo populair.

  5. fg zegt:

    Ik trek inderdaad volle zalen..

  6. Tafkab zegt:

    De gehele zaal hè.

Geef commentaar